Servicepunkten tar form i Slöinge

I projektet jobbar vi nu med tre stycken servicepunkter där etableringen kommit lite olika långt och alla tre punkterna ser lite olika ut. Gemensamt för alla är att de ska innehålla ökad service, men utformningen är olika. Den som kommit längst i sin etablering är SLÖINGE.

I SLÖINGE kommer servicepunkten placeras hos MatÖppet. Som en del i arbetet med ökad service har butiken påbörjat att köra ut matkassar i samarbete med det sociala företaget En Trappa Upp. Beställningen tas emot av butiken som packar kassarna, dessa körs sedan enligt överenskommelse ut av transportören. Men, för att nå ut med nyheten och få uppmärksamhet på att tjänsten numera finns, valde vi att tillsammans med butiksinnehavarna att göra en digital kampanj där vi lottade ut fem olika typer av kassar. Den genomfördes som en fotokampanj där butiksinnehavarna poserade med respektive kasse på olika bilder. De som ville vinna fick sedan skriva en motivering där de taggade den som de ansåg skulle vinna kassen.
Kampanjen har fått bra genomslag och många valde att delta. Butiken har genom kampanjen fått en del förfrågningar om utkörningen och vi hoppas antalet kassar kommer att öka.
Ovan ser ni de fem bilderna som marknadsför de olika kassarna som tävlades ut.

Utöver matkassarna kommer MatÖppet förses med mobilt wifi både inne i butiken och utanför, vilket skapar en service för bland annat turister med en snabb och stabil uppkoppling. Butiken kommer också få en liten servicehörna med en dator där man kan hitta allt från kommunal information, turistinfo, nyheter och events i området. Vi hoppas det ska gynna såväl butik som ge en ökad service till boende och besökare i området.